REGULAMIN   ORGANIZACYJNY 

ŻŁOBKA W ŁAPACH

I  POSTANOWIENIA OGÓLNE

         § 1

  1. Żłobek w Łapach przeznaczony jest dla  dzieci w wieku od 20 tygodnia do 3 lat, których rodzice lub opiekunowie pracują.
  2. Opieka nad dzieckiem może być sprawowana do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko kończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.                                 § 2

Żłobek jest czynny przez cały rok z wyjątkiem przerwy urlopowo-remontowej, której termin podaje się do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 3

Żłobek czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00.

     W szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki w żłobku może być, na wniosek rodzica dziecka, wydłużony za dodatkową opłatą.

§ 4

Organizację dnia pracy placówki (w tym godzin posiłków i czynności opiekuńczo-wychowawczych) określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora
z uwzględnieniem wymagań zdrowotnych rozwoju dziecka oraz świadczeń pielęgnacyjnych, a także żywieniowych, w tym diet eliminacyjnych.

 § 5

Rekrutację dzieci do Żłobka przeprowadza Dyrektor Żłobka na podstawie zarządzenia
w miesiącu kwietniu każdego roku kalendarzowego.

  § 6

W terminie do dnia 15 maja każdego roku Dyrektor podaje do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty listę dzieci przyjętych do Żłobka od 1 września danego roku.

   § 7

Po przeprowadzonej rekrutacji Dyrektor Żłobka przeprowadza analizę zatrudnienia personelu i dostosowuje jego skład do ilości dzieci przyjętych do Żłobka.        

   § 8

1)  Pracownicy Żłobka są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

2)  Czynności w sprawach zakresu prawa pracy wobec pracowników wykonuje Dyrektor.

 

                                  II  ORGANIZACJA PLACÓWKI

  § 9

1. W Żłobku mogą występować  następujące stanowiska: 

1) dyrektor żłobka                                                  

2) lekarz pediatra                                                    

3) psycholog                                                                                                           

4) pielęgniarka

5) położna

6) logopeda                                                         

7) opiekun                                 

8) woźna grupowa

9) pomoc kucharki

10)kucharka

11) specjalista do spraw żywienia (intendent)

12)fizjoterapeuta/ rehabilitant ruchowy

2.Szczegółowe zadania dla poszczególnych stanowisk pracy w ust.1 określają zakresy czynności pracowników zawarte w załączniku nr 2 do Regulaminu

3.Ilość pracowników w Żłobku, wymiar pracy na poszczególnych stanowiskach uzależniony jest od ilości przyjętych dzieci do Żłobka

§ 10

  1. Pracą Żłobka kieruje Dyrektor odpowiedzialny za jego działalność.
  2. Do głównych zadań Dyrektora Żłobka należy w szczególności organizowanie pracy
    i sprawowanie nadzoru nad podległem personelem w celu zapewnienia dzieciom przebywającym w Żłobku troskliwej, serdecznej, zbliżonej do domu rodzinnego opieki.
  3. Dyrektor reprezentuje Żłobek na zewnątrz.
  4. Dyrektora Żłobka w razie jego nieobecności zastępuje  pielęgniarka lub osoba wyznaczona przez dyrektora żłobka.

   § 11

Do obowiązków pielęgniarki należy nadzór nad pracą opiekunów oraz personelu pomocniczego.

  § 12

Do obowiązków specjalisty do spraw żywienia i zaopatrzenia należy nadzór nad pracownikami kuchni.

 § 13

Obsługę finansowo -  rachunkową prowadzi BOSS w Łapach

 § 14

W Żłobku tworzy się  grupa dziecięca, nad którą pracę nadzoruje  pielęgniarka, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu.

 § 15

Dyrektor Żłobka, nie zmieniając struktury organizacyjnej ma prawo łączenia poszczególnych stanowisk w sposób odmienny o ile zapewnia to racjonalniejsze wykorzystanie kadr i nie narusza obowiązujących w tym zakresie przepisów.

                                                                                                     Załącznik nr 2 Regulaminu organizacyjnego

                           ZAKRES OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW ŻŁOBKA

Do zakresu obowiązków wszystkich pracowników Żłobka  należy:

Obowiązki wynikające z art. 100 Kodeksu Pracy:

 

                                                             § 1

 1. Pracownik  jest zobowiązany wykonać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.

                                                             § 2

1. Pracownik jest zobowiązany w szczególności:

1)      przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,

2)      przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,

3)      przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,

4)      dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,

5)      przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,

6)      przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

Obowiązki wynikające z art.. 211 Kodeksu pracy:

Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest podstawowym obowiązkiem pracownika. W szczególności pracownik jest obowiązany:

1)      znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu
i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym,

2)      wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa
 i higieny pracy oraz stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń
i wskazówek przełożonych,

3)      dbać o należyty stan maszyn, urządzeń i sprzętu oraz porządek i ład w miejscu pracy,

4)      stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem,

5)      poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zalecanym badaniom lekarskim i stosować się do wskazań lekarskich,

6)      niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonych w zakładzie pracy wypadku albo zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników,
a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym ich niebezpieczeństwie,

7)      współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.