W ramach realizacji projektu pt. „ Akademia bezpiecznego przedszkolaka w Gminie Łapy" w grupie IV Różyczki przeprowadzono zajęcia z zakresu bezpieczeństwa.
1.„Zajęcia edukacyjne w sali Ognik” - Wycieczka do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 5 w Łapach
Celem zajęć było:
- poznanie pracy strażaka
- poznanie zagrożeń, do których może doprowadzić niewłaściwe użytkowanie sprzętu domowego (np. rozpalony kominek, porwane kable, włączone żelazko, włączona farelka, kuchnia gazowa)
- poznanie zasad postępowania na wypadek powstania pożaru lub innego zagrożenia, jak ustrzec się zatrucia tlenkiem węgla i jak dbać o prawidłową wentylację pomieszczeń
- poznanie informacyjnych znaków ewakuacji, utrwalenie numeru alarmowego 112
2. „Bezpieczny przedszkolak” - Spotkanie z policjantem w przedszkolu
Cele spotkania było:
- poznanie pracy policjanta oraz wzbudzenie zaufania do policjanta, jako osoby, której można zaufać
- kształtowanie prawidłowych zachowań oraz postaw wśród przedszkolaków
- uświadamianie niebezpieczeństwa i zagrożeń związanych z ruchem drogowym
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się podczas przechodzenia przez jezdnię
- przypomnienie ważnych numerów alarmowych
3. „Bezpieczeństwo na drodze – Wartościowanie zachowania” – Zabawa dydaktyczna
Celem zajęć było:
- utrwalanie podstawowych zasad obowiązujących w ruchu drogowym
- uświadamianie konsekwencji wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa
- kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przekazywanych za pomocą symbolicznych znaków
- wyjaśnienie konieczności noszenia odblasków, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnały
4.Zabawy i rozmowy inspirowane opowiadaniem „Przygoda z małpką” Stefani Szuchowej
Celem zajęć było:
- tworzenie sytuacji sprzyjających poznawaniu i przestrzeganiu zasad ruchu drogowego
- wdrażanie do dbania o swoje bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności przedstawienia się i podania swojego adresu zamieszkania
- doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania i formułowania wypowiedzi na określony temat, rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego