Koncepcja pracy Przedszkola nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach
Cele koncepcji pracy przedszkola
1.Promowanie edukacji prozdrowotnej. Dbanie o zdrowie psychiczne, fizyczne, społeczne, duchowe dzieci.
2.Umożliwienie pełnego udziału dzieci, również o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji – zapewnienie możliwości korzystania z kształcenia specjalistycznego, rehabilitacji odpowiednio do rodzaju dysfunkcji oraz wsparcia pedagogicznego i terapeutycznego.
3.Rozwijanie u wychowanków kompetencji społecznych
4.Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym
5.Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji
6.Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym i wykorzystywanie zasobów środowiska dla podnoszenia jakości kształcenia
KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI
MISJA PRZEDSZKOLA
"Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu. Mądrość nie znajdowała się na szczycie wiedzy zdobytej w szkole średniej, ale w piaskownicy ..." Robert Fulghum
Przedszkole nasze jest placówką prozdrowotną, przyjazną dzieciom, w której od najmłodszych lat poznają czym jest zabawa, nauka, sport, zdrowie, by od najmłodszych lat dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne.
- Każde dziecko akceptujemy takim jakim jest. Jesteśmy Przedszkolem otwartym również dla dzieci z alergiami pokarmowymi oraz dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
- Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne, zabawki. Nasz plac zabaw i ogród przedszkolny zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu, zachęca do obserwacji przyrody.
WIZJA PRZEDSZKOLA
- Przedszkole jest placówką nowoczesną, przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesu
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
- Program przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości
- Dzieci korzystają z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania, zdolności, działają metodami aktywnymi
- Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, zaangażowana kadra pedagogiczna stosująca nowoczesne metody wychowania
- Rodzice są współautorami życia przedszkola
Wizja dziecka w naszym przedszkolu:
- ciekawe świata
- ufne w stosunku do nauczycieli
- radosne
- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola
- twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej
- odpowiedzialne i obowiązkowe
- kulturalne i tolerancyjne
- świadome zagrożeń
Model Absolwenta:
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia:
Wykazuje:
- motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami
- umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi)
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań
- samodzielność
- wie jak należy zdrowo się odżywiać
Zasoby ludzkie:
- wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra
- zespół specjalistów: logopeda, psycholog, rehabilitant ruchowy, terapeuta SI
Zasoby materialne:
- sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci
- gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny
- sala do ćwiczeń gimnastycznych, suchy basen
- budynek przedszkola bez barier architektonicznych
- ogród przedszkolny ( Czarodziejski Zakątek, ogród skalny, warzywny, dzika łąka, hotel dla owadów, ścieżka sensoryczna)