Koncepcja pracy Przedszkola nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach

 

Cele koncepcji pracy przedszkola

1.Promowanie  edukacji prozdrowotnej. Dbanie  o zdrowie psychiczne, fizyczne, społeczne, duchowe dzieci.

2.Umożliwienie pełnego udziału dzieci, również o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji – zapewnienie możliwości korzystania z kształcenia specjalistycznego, rehabilitacji odpowiednio do rodzaju dysfunkcji oraz wsparcia pedagogicznego i terapeutycznego.

3.Rozwijanie u wychowanków kompetencji społecznych 

4.Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym 

5.Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji 

6.Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym i wykorzystywanie zasobów środowiska dla podnoszenia jakości kształcenia 

KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI 

Kierunki realizacji koncepcj

 

MISJA PRZEDSZKOLA 

"Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu. Mądrość nie znajdowała się na szczycie wiedzy zdobytej w szkole średniej, ale w piaskownicy ..." Robert Fulghum 

Przedszkole nasze jest placówką prozdrowotną, przyjazną dzieciom, w której od najmłodszych lat poznają czym jest zabawa, nauka, sport, zdrowie, by od najmłodszych lat dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne. 

  • Każde dziecko akceptujemy takim jakim jest. Jesteśmy Przedszkolem otwartym również dla dzieci z alergiami pokarmowymi oraz dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
  • Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
  • Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne, zabawki. Nasz plac zabaw i ogród przedszkolny zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu, zachęca do obserwacji przyrody. 

WIZJA PRZEDSZKOLA 

  • Przedszkole jest placówką nowoczesną, przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesu
  • Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
  • Program przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości
  • Dzieci korzystają z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania, zdolności, działają metodami aktywnymi
  • Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, zaangażowana kadra pedagogiczna stosująca nowoczesne metody wychowania
  • Rodzice są współautorami życia przedszkola 

Wizja dziecka w naszym przedszkolu: 

- ciekawe świata 

- ufne w stosunku do nauczycieli

- radosne 

- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola 

- twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej 

- odpowiedzialne i obowiązkowe 

- kulturalne i tolerancyjne 

- świadome zagrożeń 

Model Absolwenta: 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia: 

Wykazuje: 

- motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego 

- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego 

- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania 

- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość 

- umiejętność radzenia sobie z trudnościami 

- umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi) 

- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań 

- samodzielność 

- wie jak należy zdrowo się odżywiać 

Zasoby ludzkie: 

- wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra 

- zespół specjalistów: logopeda, psycholog, rehabilitant ruchowy, terapeuta SI 

Zasoby materialne:

- sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci 

- gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny 

- sala do ćwiczeń gimnastycznych, suchy basen 

- budynek przedszkola bez barier architektonicznych 

- ogród przedszkolny ( Czarodziejski Zakątek, ogród skalny, warzywny, dzika łąka, hotel dla owadów, ścieżka sensoryczna)