Tutaj powinien być opis

Realizacja międzynarodowego projektu edukacyjnego "Piękna Nasza Polska Cała" w I pólroczu

W I półroczu roku szkolnego 2020/2021 Przedszkole Nr. 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach  przystąpiło do realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego „Piękna Nasza Polska Cała”, którego celem jest kształtowanie postaw patriotycznych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Piękna Nasza Polska Cała" objęty jest honorowym patronatem przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz między innymi przez Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola i Wydawnictwo Edukacyjne MAC.

Projekt wymagał realizacji w ciągu całego roku minimum 20 zadań z „Listy zadań” w trakcie trwania projektu, w tym z listy autorki projektu Ludmiły Fabiszewskiej oraz zadania według pomysłu nauczyciela. Zadania wykonywały poszczególne dzieci, grupa, przedszkole, a do części zadań włączyli się także rodzice.

Relacje ze zrealizowanych zadań w placówce umieszczane były co miesiąc na grupie projektowej „Piękna Nasza Polska Cała” na Facebooku  jako posty, prezentacje i filmiki.

Większą część zadań projektowych wykonano z dziećmi w przedszkolu, a jedno z nich, ze względu na pandemię korona wirusa i zawieszenie placówki, po uprzedniej modyfikacji zadań, zrealizowano w edukacji zdalnej z pomocą rodziców.

Tematy zrealizowane w I półroczu:

  • „Piękna nasza Polska cała” – zorganizowanie kącika na holu o tematyce regionalnej i patriotycznej z logo i nazwą projektu (ob.).
  • „Kącik książki patriotycznej” – zorganizowanie grupowych kącików książki z możliwością wypożyczenia ich do domu.
  • „Mam chusteczkę haftowaną” – zabawa ludowa – zapoznanie dzieci z wybraną zabawą ludową. 
  • „Być dobrym jak chleb” – upieczenie chleba – jako symbolu polskiej gościnności i otwartości (16.X. – Światowy Dzień Chleba).
  • Uroczystość z okazji 11 Listopada; Narodowe Śpiewanie Hymnu (godz.11.11) (ob.).
  • Zapoznanie się, nauka i zaśpiewanie Hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego” (ob.).
  • „W starym kinie” – projekcje dawnych dobranocek.
  • „Moja miejscowość, mój kraj za 100 lat” –wystawa zespołowych prac plastycznych.
  • „Herb naszego miasta” – wykonanie indywidualnych prac plastycznych – urządzenie wystawy prac.
  • „Jak dobrze mieć sąsiada” – zapoznanie się z historią, tradycjami, folklorem wybranego kraju sąsiadującego z Polską.

 

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w projekcie wykonując poszczególne zadania, a do niektórych równie chętnie włączali się rodzice.

Udział w projekcie przyniósł nam wiele satysfakcji i korzyści, zmobilizował nas, nauczycieli, do większego zwrócenia uwagi na patriotyczne wychowanie młodego pokolenia. Dzięki temu przedsięwzięciu dzieci zyskały wiedzę i doświadczenia, które - mamy nadzieję - w przyszłości będą procentowały godną postawą naszych wychowanków.

Koordynator: Agata Kamińska