
Realizacji programu innowacyjnego „Mistrz Kodowania” w grupie I „Tulipanki” w II półroczu
Realizacji programu innowacyjnego
„Mistrz Kodowania”
w grupie I „Tulipanki” w II półroczu
Założenia programu:
-
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania podczas zajęć
-
nauka podstaw programowania
i kreatywnego rozwiązywania problemów bez wykorzystania sprzętu, ale
z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się
z informatyki -
wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez ruch i zabawę – wykorzystanie korytarzowych gier planszowych
-
nabycie umiejętności myślenia strategicznego, rozwiązywania sytuacji problemowych
Cele innowacji:
-
podniesienie jakości pracy przedszkola
-
rozwijanie prawidłowych relacji z rówieśnikami
-
wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, poprzez ruch i zabawę
-
wytwarzanie pozytywnych więzi między dziećmi
-
rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
-
rozwój manualny oraz wzrokowo – ruchowy zwłaszcza motoryka mała
-
doskonalenie orientacji przestrzennej
-
rozumienie sensu kodowania i dekodowania informacji, odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych
Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach kodowania, brały w nich aktywny udział, a frekwencja była bardzo wysoka. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu. Zadaniem prowadzonych zajęć było również wspomaganie przedszkolaków w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stanowienie alternatywnej możliwości spędzenia czasu wolnego. Dzieci rozwijały kreatywne, logiczne i abstrakcyjne myślenie, wyobraźnię, doskonaliły pamięć, koncentrację.
Przedszkolaki realizując zajęcia w programie projektowały trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układały różne przedmioty wg instrukcji literowo-cyfrowych oraz rozwiązywały Sudoku związane z realizowanym w danym terminie tematem. Realizacji treści programu sprzyjały również utrwalenie kierunków góra dół, w lewo. Dzieci układały także różne wzory według kodów za pomocą kolorowych karteczek.
Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem były jednorazowe kolorowe kubeczki w 10 kolorach. Dzięki kubeczkom powstawały coraz to nowe i wyższe piramidy, dłonie i palce ćwiczyły sprawność a przy okazji dzieci ćwiczyły swoją cierpliwość i wytrwałość.
Planowane do realizacji zadania zostały wykonane, a zakładane cele innowacji osiągnięte.