Tutaj powinien być opis

Realizacji programu innowacyjnego „Mistrz Kodowania” w grupie I „Tulipanki” w II półroczu

Realizacji programu innowacyjnego

Mistrz Kodowania”

w grupie I „Tulipanki” w II półroczu

Założenia programu:

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania podczas zajęć

  • nauka podstaw programowania
    i kreatywnego rozwiązywania problemów bez wykorzystania sprzętu, ale
    z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się
    z informatyki

  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez ruch i zabawę – wykorzystanie korytarzowych gier planszowych

  • nabycie umiejętności myślenia strategicznego, rozwiązywania sytuacji problemowych

Cele innowacji:

  • podniesienie jakości pracy przedszkola

  • rozwijanie prawidłowych relacji z rówieśnikami

  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, poprzez ruch i zabawę

  • wytwarzanie  pozytywnych więzi między dziećmi

  • rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia

  • rozwój manualny oraz wzrokowo – ruchowy zwłaszcza motoryka mała

  • doskonalenie orientacji przestrzennej

  • rozumienie sensu kodowania i dekodowania informacji, odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych

Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach kodowania, brały w nich aktywny udział, a frekwencja była bardzo wysoka. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu. Zadaniem prowadzonych zajęć było również wspomaganie przedszkolaków w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stanowienie alternatywnej możliwości spędzenia czasu wolnego. Dzieci rozwijały kreatywne, logiczne i abstrakcyjne myślenie, wyobraźnię, doskonaliły pamięć, koncentrację.

Przedszkolaki realizując zajęcia w programie projektowały trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układały różne przedmioty wg instrukcji literowo-cyfrowych oraz rozwiązywały Sudoku związane z realizowanym w danym terminie tematem. Realizacji treści programu sprzyjały również utrwalenie kierunków góra dół, w lewo. Dzieci układały także różne wzory według kodów za pomocą kolorowych karteczek.

Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem były jednorazowe kolorowe kubeczki w 10 kolorach. Dzięki kubeczkom powstawały coraz to nowe i wyższe piramidy, dłonie i palce ćwiczyły sprawność a przy okazji dzieci ćwiczyły swoją cierpliwość i wytrwałość.

Planowane do realizacji zadania zostały wykonane, a zakładane cele innowacji osiągnięte.