Tutaj powinien być opis

Innowacja pedagogiczna „Gramy zmysłami”

W tym roku w grupie IV „Różyczki” będzie realizowana innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym i programowym. Zajęcia będą prowadzone zgodnie z harmonogramem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt. „Gramy zmysłami” oraz zostały poszerzone o dodatkowe zadanie w każdym miesiącu. Opracowana innowacja ma na celu realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 tj. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Innowacja ukierunkowana jest też przede wszystkim na działania, które pozwolą w sposób niekonwencjonalny poznawać i wyrażać podstawowe emocje tj. radość, smutek, złość, strach, zdziwienie, które w tym roku szkolnym w naszej placówce są priorytetem działań z obszaru Promocji Zdrowia. Zajęcia będą realizowane od października do kwietnia dwa razy w miesiącu w ramach zajęć dodatkowych.

Cele innowacji:

  • - poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;

  • - wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;

  • - tworzenie możliwości odbierania nowych bodźców;

  • - stymulacja zmysłu: wzroku, węchu, smaku, słuchu, dotyku;

  • - poznawanie emocji za pomocą wykonywanych zadań sensorycznych;

  • - rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich uczuć;

  • - kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;

  • - uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych;

  • - poszerzanie doświadczeń wzrokowych;

  • - poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej

  • - rozwijanie umiejętności współpracy;

  • - rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;

  • - stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;



Przewidziane efekty jakie zostaną osiągnięte po zrealizowaniu innowacji:

Dziecko:

  • postrzega świat wszystkimi zmysłami;

  • poznaje i utrwala nazwy podstawowych emocji (radość, złość, smutek, zdziwienie, strach) za pomocą wykonywanych sensorycznych zadań;

  • rozpoznaje i nazywa swoje uczucia;

  • radzi sobie ze swoimi emocjami;

  • jest wrażliwe na potrzeby swoje i innych;

  • ma lepszą precyzyjność ruchów i rozwiniętą wrażliwość dotykową

  • współpracuje z dziećmi w trakcie wykonywanych zadań;

  • zdobywa nowe doświadczenia;

  • jest kreatywne podczas realizacji różnych działań;

  • zaspokaja swoją ciekawość i czerpie radość z wykonywanych eksperymentów

Podczas trwania innowacji na stronie internetowej przedszkola będą zamieszczane zdjęcia z zadań wykonywanych w każdym miesiącu.

 

Magdalena Sankowska

Październikowe zadanie wykonane przez grupę „Różyczki” w ramach zajęć innowacyjnych to: „Sensoryczne obrazy” oraz „Sensoryczna radość”