KODOWANIE W PRZEDSZKOLU
Grupa III 5 latki „Różyczki”
Nauczyciel prowadzący: Joanna Onichimiuk
Zajęcia odbywają się: dwa razy w miesiącu
Czas trwania zajęć: 30 minut
Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.
Cele zajęć:
- Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo - skutkowego
- Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Doskonalenie umiejętności skupienia uwagi, koncentracji, cierpliwości
- Rozwijanie mowy i wzbogacanie słownika, układanie zdań, tworzenie historyjek
- Kształtowanie umiejętności społecznych
- Rozbudzenie inwencji twórczej i kreatywności
- Odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
- Odczuwanie radości i zadowolenie z pokonywania trudności
- Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami
Zajęcia obejmują naukę programowania za pomocą następujących pomocy dydaktycznych:
- Dwustronna mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” o wymiarach 150 x 150 cm
- Krążki ruchu i kolorowe cyfry
- Krążki matematyczne – ilustracje (figury, kształty)
- Krążki humanistyczne – obrazki tematyczne (zwierzęta, rośliny, pojazdy, litery)
- Plastikowe kubeczki do maty w 10 kolorach
- Kolorowe kartki
- Karty wzorów aktywności matematycznej
- Karty ćwiczeń
- Kredki, nożyczki, klej
Tematyka działań:
- tworzenie kodów
- układanie z warunkami
- tworzenie gier matematycznych
- tworzenie zadań, opowiadań
- wieże matematyczne
- sudoku
- memory
- dyktanda graficzne, zakodowane obrazki
Joanna Onichimiuk