KODOWANIE W PRZEDSZKOLU

Grupa III 5 latki „Różyczki”

Zdjęcie

Nauczyciel prowadzący: Joanna Onichimiuk

Zajęcia odbywają się: dwa razy w miesiącu

Czas trwania zajęć: 30 minut

 

Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.

Cele zajęć:

  • Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo - skutkowego
  • Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Doskonalenie umiejętności skupienia uwagi, koncentracji, cierpliwości
  • Rozwijanie mowy i wzbogacanie słownika, układanie zdań, tworzenie historyjek
  • Kształtowanie umiejętności społecznych
  • Rozbudzenie inwencji twórczej i kreatywności
  • Odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
  • Odczuwanie radości i zadowolenie z pokonywania trudności
  • Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami

 

Zajęcia obejmują naukę programowania za pomocą następujących pomocy dydaktycznych:

  • Dwustronna mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” o wymiarach 150 x 150 cm
  • Krążki ruchu i kolorowe cyfry
  • Krążki matematyczne – ilustracje (figury, kształty)
  • Krążki humanistyczne – obrazki tematyczne (zwierzęta, rośliny, pojazdy, litery)
  • Plastikowe kubeczki do maty w 10 kolorach
  • Kolorowe kartki
  • Karty wzorów aktywności matematycznej
  • Karty ćwiczeń
  • Kredki, nożyczki, klej

 

Tematyka działań:

  • tworzenie kodów
  • układanie z warunkami
  • tworzenie gier matematycznych
  • tworzenie zadań, opowiadań
  • wieże matematyczne
  • sudoku
  • memory
  • dyktanda graficzne, zakodowane obrazki

                                                        Joanna Onichimiuk

Zdjęcie