Rehabilitacja ruchowa w przedszkolu to szereg oddziaływań stymulujących, prowadzonych w formie zabaw, ćwiczeń, gier ruchowych.  Mają one na celu wyrównanie lub zmniejszenie zaburzeń uwarunkowanych uszkodzeniem OUN, minimalizowanie trudności rozwojowych dziecka, wspomaganie jego rozwoju psychomotorycznego, korygowanie ewentualnych zaburzeń w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, wpływają również na ogólną poprawę rozwoju umysłowego dziecka. 

Rehabilitacja polega na dostarczaniu ciału odpowiednich bodźców. Reakcja na nie powoduje polepszenie stanu zdrowia, poprawę sprawności i jakości ruchu. Jest to praca z ciałem, mająca na celu poprawę jego funkcjonowania. Dyplomowany fizjoterapeuta wykonuje z dzieckiem bierne i czynne ćwiczenia ruchowe, które służą przywróceniu siły mięśniowej, korekcji wady postawy oraz torowaniu prawidłowych odruchów i wzorców ruchowych. Ćwiczenia poprawiają czucie i schemat ciała, równowagę, obustronną koordynację ruchową.

Terapia poprzedzona jest diagnozą opartą na wywiadzie z rodzicami, testach klinicznych oraz obserwacji spontanicznej i zorganizowanej aktywności dziecka. W ten sposób fizjoterapeuta ocenia deficyty w rozwoju ruchowym dziecka, które następnie niweluje poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia.

Zdjęcie