Koncepcja pracy Przedszkola nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach

Zdjęcie ZdjęcieZdjęcie

Cele koncepcji pracy przedszkola

1.Promowanie  edukacji prozdrowotnej. Dbanie  o zdrowie psychiczne, fizyczne, społeczne, duchowe dzieci.

2.Umożliwienie pełnego udziału dzieci, również ze specjalnymi potrzebami w edukacji – zapewnienie możliwości korzystania z kształcenia specjalistycznego, rehabilitacji odpowiednio do rodzaju dysfunkcji oraz wsparcia pedagogicznego i terapeutycznego.

3.Rozwijanie u wychowanków kompetencji społecznych

4.Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym

5.Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji

6.Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym i wykorzystywanie zasobów środowiska dla podnoszenia jakości kształcenia

KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI 

 MISJA PRZEDSZKOLA

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu. Mądrość nie znajdowała się na szczycie wiedzy zdobytej w szkole średniej, ale w piaskownicy ..." Robert Fulghum

Przedszkole nasze jest placówką prozdrowotną, przyjazną dzieciom, w której od najmłodszych lat poznają czym jest zabawa, nauka, sport, zdrowie, by od najmłodszych lat dbać o zdrowie psychiczne, fizyczne, duchowe

Każde dziecko akceptujemy takim jakim jest. Jesteśmy Przedszkolem otwartym również dla dzieci z alergiami pokarmowymi oraz dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.

Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne, zabawki. Nasz plac zabaw i ogród przedszkolny zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu, zachęca do obserwacji przyrody.

WIZJA PRZEDSZKOLA

  • Przedszkole jest placówką nowoczesną, przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesu
  • Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
  • Program przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości
  • Dzieci korzystają z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania, zdolności, działają metodami aktywnymi
  • Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, zaangażowana kadra pedagogiczna stosująca nowoczesne metody wychowania
  • Rodzice są współautorami życia przedszkola

Wizja dziecka w naszym przedszkolu:

  • ciekawe świata
  • ufne w stosunku do nauczycieli
  • radosne
  • aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola
  • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej
  •  odpowiedzialne i obowiązkowe
  •  kulturalne i tolerancyjne
  • świadome zagrożeń

Model Absolwenta:

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia:

Wykazuje:

- motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego

- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego

- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania

- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość

- umiejętność radzenia sobie z trudnościami

- umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi)

- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań

- samodzielność

- wie jak należy zdrowo się odżywiać

Zasoby ludzkie:

- wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra

- zespół specjalistów: logopeda, psycholog, rehabilitant ruchowy, terapeuta SI

Zasoby materialne:

- sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci

- gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny

- sala do ćwiczeń gimnastycznych, suchy basen

- budynek przedszkola bez barier architektonicznych

- ogród przedszkolny ( Czarodziejski Zakątek, ogród skalny, warzywny, dzika łąka, hotel dla owadów, ścieżka sensoryczna)